RIFFELSKYDNINGS PROGRAM FOR 2022

Riffelbanen drives af Thylands Jagtforening og er beliggende på Hjardemålvej 215 , 7700 Thisted.

Der er hvert forår og efterår arrangeret indskydning af riffel, riffelskydeforløb samt salonriffel indskydning i april til rågereguleringen.

Programmet med faste skydedage for 2022 er slut. Det er dog stadig muligt at komme ud at skyde, men kun under ledsagelse af en af instruktørerne fra Thylands jagtforening. (Se listen nederst på siden). Det vil sige at det er nødvendigt at tage personlig kontakt til en instruktør, så han efter aftale kan tage med på skydebanen. Der må kun, efter de nye miljøregler, skydes 2 hverdage og lørdag i hver uge. Indtil videre er dette bestemt til at være mandag, onsdag og lørdag i tidsrummet 10.00 – 16.00. Disse dage og KUN disse dage kan det lade sig gøre under de anførte betingelser. Der må IKKE skydes om søndagen.

Indskydning eller træning koster 25 kr. for medlemmer af Thylands Jagtforening og 50 kr. for ikke medlemmer. Riffelskydeforløb 250 kr.

For at undgå at der bliver booket flere instruktører samme dag, vil instruktørerne koordinere dette med webmaster og skydningen vil blive annonceret her på siden, som ekstraordinære skydninger, så andre kan slutte sig til.

Ekstraordinære og bookede skydninger annonceres her :   Pt. ingen

Mere om riffelskydeforløb HER

Danmarks jægerforbunds riffelprøver HER

Der er allerede nu fastlagt riffelprøve på banen i østerild d. 9 september 2023 09.00 -15.00 , prøven skal når tiden kommer bestilles på ovenstående link.

HUSK AT PÅ VORES  SKYDEDAGE:  ABSOLUT INGEN SKYDNING, UDEN EN AF JÆGERFORBUNDETS GODKENDTE INSTRUKTØRER ELLER SKYDELEDERE, FRA VORES LISTE OVER INSTRUKTØRER, ER TILSTEDE UNDER HELE SKYDNINGEN.

Banens “våben reglement “: Der kan skydes med alle godkendte riffelkalibre op til og med kaliber .50 (12,7 mm.) undtagen .50BMG,  på 100 m. 75 m. 50 m. og 25m. Det dækker stort set alle gængse riffelkalibre der findes i kongeriget. Der er vist ikke mange der har en .577 , .600. eller .700 Nitro, dem må vi henvise til f.eks. Ulfborg skydeanlæg.

Skytterne SKAL være i besiddelse af en gyldig jagtriffeltilladelse eller SKV våbenlegitimation, som på forlangende skal fremvises. Instruktørerne er ansvarlige for at dette er håndhæves, så bliv ikke stødt hvis i bliver bedt om at fremvise tilladelse.

En godkendt instruktør, kan under instruktion, lade en person der ikke har riffeltilladelse, skyde med et gevær som instruktøren eller en anden stiller til rådighed.

RIFFELINSTRUKTØRER

Banen må fra d. 14.10 2022 og til 01.04.2023 kun benyttes mandage, onsdage og lørdage i tidsrummet 10 – 16 og kun under ledsagelse af en af de nedenfor anførte instruktører. For at undgå at der bliver booket flere instruktører samme dag, vil instruktørerne koordinere dette med webmaster og skydningen vil blive annonceret her på siden, så andre kan slutte sig til.

INSTRUKTØRER
Thylands og  Hannæs jagtforening

Per Poulsen                        22841760           ppoulsen@hotmail.com

Ole Larsen                          20461437            obhl@icloud.com