RIFFELSKYDNINGS PROGRAM FOR 2021

Riffelbanen drives af Thylands Jagtforening og er beliggende på Hjardemålvej 215 , 7700 Thisted.

Der er hvert forår og efterår arrangeret indskydning af riffel samt salonriffel i april til rågereguleringen.

Se riffelprogrammet 2021 Her

ÆNDRINGER TIL PROGRAMMET: Hvor man tilmelder sig til den pågældende ansvarlige instruktør.

Mandag d. 20.09 ekstraordinær træning 18.00 – 20.00: Instruktør: Daniel Østervig           23714323           selbjergvej6@mail.com

Mandag d. 06.09  riffelskydeforløb. Dette er kun for tilmeldte.  Instruktør Ole Larsen        20461437              obhl@icloud.com

Instruktør liste: se nederst her på siden.

HUSK: ABSOLUT INGEN INDSKYDNING AF RIFLER ELLER SALONRIFLER, UDEN EN AF JÆGERFORBUNDET GODKENDTE INSTRUKTØR ELLER SKYDELEDERE ER TILSTEDE UNDER HELE SKYDNINGEN.

De dage der ikke er sat instruktør på med navn og hvor der står “kun efter aftale med en instruktør”, er det stadig muligt at komme ud at skyde hvis en aftale træffes med en af de instruktører der står opført nederst her på siden. Instruktøren henvender sig derefter til webmaster på sms: 40199630 eller mail: karstendissing@gmail.com , så det kan blive annonceret her , og/eller sat på programmet.

Banens reglement : Der kan skydes med alle godkendte riffelkalibre op til og med kaliber .50 (12,7 mm.),  på 100 m. 75 m. 50 m. og 25 m. Det dækker stort set alle gængse riffelkalibre som der findes i kongeriget. Der er vist ikke mange der har en .577 , .600. eller .700 Nitro , dem må vi henvise til f.eks. Ulfborg skydeanlæg.

Skytterne SKAL være i besiddelse af en gyldig jagtriffeltilladelse eller SKV våbenlegitimation, som på forlangende skal fremvises.

En godkendt instruktør, kan under instruktion, lade en person der ikke har riffeltilladelse, skyde med et gevær som instruktøren stiller til rådighed.

Riffelbanen kan, efter miljøreglerne, benyttes i februar og marts på lørdage fra 1230 til 1600 og fra 1.april til 30. april på lørdage fra 0900 – 1600 . Banen må ligeledes benyttes i Perioden 1.april til 31 oktober på mandage og tirsdage i tidsrummet 1800-2000. Det er dog ikke praktisk muligt at anvende banen efter ca. d. 13. Oktober da solen går ned ca 1830 ! Udenfor disse ovenfor anførte tider kan banen ifølge miljøbestemmelserne ikke benyttes eller der er andre forhold der gør sig gældende. Vi kan bl.a.ikke skyde på riffelbanen samtidig med at der skydes Skeet på lerduebanen om torsdagen.

Banen er helt lukket i perioden 1. november til 1. februar og at april er den måned der må skydes på både ovennævnte hverdage, samt på lørdage i de anførte tidsrum.

NB: Hvert år arrangeres der også en stor jagtfeltskydning, hvor alle naturligvis er velkomne.

2020 blev aflyst og samme i 2021 pga. restriktionerne vedr. Corona epidemien. vi må ikke benytte terrænet efter 02.05.

RIFFELINSTRUKTØRER

Der blev i foråret 2011 uddannet 15 riffelinstruktører på et kursus som Thisted og Ræhr-Hanstholm jagtforeninger (nuværende Thylands Jagtforening) arrangerede og afholdt på vores “egen” bane , heraf de fleste fra vores foreninger. Nogen af dem er efterfølgende “faldet fra” .

I 2021 blev der uddannet 3 nye, så der nu er 13 godkendte instruktører.

Udenfor det fastlagte program kan banen ekstaordinært åbnes, på en ledig mandag eller tirsdag  mellem 18.00 og 20.00, men kun efter aftale med en instruktør, som så koordinerer det med (“webmaster”), som sætter det på hjemmesiden som en ekstraordinær skydning øverst her på siden.

INSTRUKTØRER
Thylands og  Hannæs jagtforening

Per Poulsen                        22841760          ppoulsen@hotmail.com

Ole Larsen                          20461437           obhl@icloud.com