SE RIFFELSKYDNINGS PROGRAM FOR 2020 HER

EKSTRAORDINÆR SKYDNING MANDAG D. 28.09 2020 kl.1800:  Skydeleder Ole Larsen eller Karsten Olesen

GENERELT

Riffelbanen drives af Thylands Jagtforening og er beliggende på Hjardemålvej 215 , 7700 Thisted. Kørselsvejledning : sæt adressen ind  HER

Der er hvert forår og efterår arrangeret indskydning af riffel samt salonriffel til rågereguleringen.

Der kan skydes med alle gængse jagtriffelkalibre på 100 m samt salonriffel på 25 m.

Ekstrordinære skydninger, der ikke er på programmet SKAL bookes i forvejen hos Webmaster på mail til  karstendissing@gmail.com eller telefon: 97981871/ 40199630, så det kan blive sat på hjemmesiden som ekstraordinære skydninger. Dette forhindrer at der står flere “hold” og vil skyde samtidig. De der har booket  banen har på denne måde 100% første ret den dag. Da der kun må skydes i tidsrummet 18 -20 på hverdage, hjælper det altså ikke at møde op tidligere medmindre det er for at gøre klar til  den skydning man har booket.

HUSK: ABSOLUT INGEN SKYDNING PÅ BANEN UDEN EN AF JÆGERFORBUNDET GODKENDT INDTRUKTØR ELLER SKYDELEDER.

BANEN MÅ  IFØLGE MILJØGOKENDELSEN KUN BENYTTES PÅ FØLGENDE TIDER:

I PERIODEN 1. FEBRUAR TIL 1. MAJ: PÅ LØRDAGE FRA KL. 09:00 TIL 16:00.

I PERIODEN 1. APRIL TIL 1. NOVEMBER: MANDAGE, TIRSDAGE, ONSDAGE SAMT PÅ TORSDAGE , MEN TORSDAGE KAN VI IKKE SKYDE PGA. LERDUESKYDNING, HVIS DER SKYDES SKEET.

D.v.s. at der overhovedet ikke må skydes i perioden 1. november til 1. februar  og at april er den måned der må skydes på både ovennævnte hverdage, samt på lørdage i anførte tidsrum.

Udover nævnte dage og tidsrum er der ca 3 weekender (fortrinsvis lørdage) hvor der må holdes stævner eller lignende. Disse lørdage er dage som Thylands jagtforening bruger efter behov (f.eks. riffelprøver) og er ikke dage der normalt kan bookes af enkeltpersoner.

NB: Hvert år arrangeres der også en stor jagtfeltskydning, hvor alle naturligvis er velkomne. Se venligst kalender for næste feltskydning. (aflyst 2020)

Der blev i foråret 2011 uddannet 15 riffelinstruktører på et kursus som Thisted jagtforening (nuværende Thylands Jagtforening) arrangerede og afholdt på vores “egen” bane , heraf de fleste fra vores forening. Vi skulle således være i stand til fremover at tilbyde lidt mere aktivitet.

Banen kan evt. ekstaordinært åbnes, på en ledig dag, efter aftale med en instruktør, som så koordinerer det med (“webmaster”), som sætter det på hjemmesiden som en ekstraordinær skydning.

INSTRUKTØRER:
Thylands jagtforening