RIFFELSKYDNINGS PROGRAM FOR 2022

Riffelbanen drives af Thylands Jagtforening og er beliggende på Hjardemålvej 215 , 7700 Thisted.

Der er hvert forår og efterår arrangeret indskydning af riffel, riffelskydeforløb samt salonriffel indskydning i april til rågereguleringen.

Se riffelprogrammet 2022 Her

OBSERVER AT SKYDNINGERNE OM TORSDAGEN FRA D. 1. JUNI ER FLYTTET TIL FREDAGE

ÆNDRINGER TIL PROGRAMMET: Fredag d. 17.06 er banen booket af Instruktør Ole Larsen. Mandag d. 13.06 riffelskydeforløb kl.17.00 instruktør Per Poulsen

HVIS DU VIL UD AT SKYDE , SÅ LÆS VENLIGST HELE TEKSTEN HER PÅ SIDEN.

Indskydning eller træning koster 25 kr. for medlemmer af Thylands Jagtforening og 50 kr. for ikke medlemmer. Riffelskydeforløb 250 kr.

Mere om riffelskydeforløb HER

Danmarks jægerforbunds riffelprøver HER

HUSK AT PÅ VORES  SKYDEDAGE:  ABSOLUT INGEN SKYDNING, UDEN EN AF JÆGERFORBUNDETS GODKENDTE INSTRUKTØRER ELLER SKYDELEDERE, FRA VORES LISTE OVER INSTRUKTØRER, ER TILSTEDE UNDER HELE SKYDNINGEN.

Instruktør liste: se nederst her på siden.

De dage der IKKE er sat instruktør på med navn og hvor der står “kan bookes”, er det stadig muligt at komme ud at skyde, hvis en aftale træffes med en af vores instruktører. Det gøres ved at henvende sig til en af vores instruktører, der står opført nederst her på siden. Instruktøren henvender sig derefter til webmaster på sms: 40199630 eller mail  HER, så det kan blive booket og annonceret her på siden.

Banens “våben reglement “: Der kan skydes med alle godkendte riffelkalibre op til og med kaliber .50 (12,7 mm.) undtagen .50BMG,  på 100 m. 75 m. 50 m. og 25m. Det dækker stort set alle gængse riffelkalibre der findes i kongeriget. Der er vist ikke mange der har en .577 , .600. eller .700 Nitro, dem må vi henvise til f.eks. Ulfborg skydeanlæg.

Skytterne SKAL være i besiddelse af en gyldig jagtriffeltilladelse eller SKV våbenlegitimation, som på forlangende skal fremvises. Instruktørerne er ansvarlige for at dette er håndhæves, så bliv ikke stødt hvis i bliver bedt om at fremvise tilladelse.

En godkendt instruktør, kan under instruktion, lade en person der ikke har riffeltilladelse, skyde med et gevær som instruktøren eller en anden stiller til rådighed.

Riffelbanen kan, efter miljøreglerne, kravet om en instruktør tilstede, samt behørig booking (hvor dette er nødvendig), benyttes fra 1. februar og til 1. November, på mandage og torsdage fra 16.00 – 21.00 samt på lørdage fra 0900 – 1600 . Ingen skydning på, tirsdage, onsdage og fredage, som er reserveret til andre formål. Søndag må der ALDRIG skydes på riffelbanen.

Banen er helt lukket i perioden 1. november til 1. februar, indtil videre. Vi håber fremover at få udvidede skydetider.

RIFFELINSTRUKTØRER

Udenfor de dage hvor vi har sat en fast instruktør på, kan banen ekstaordinært (bookes) åbnes, på ledige dage og tidspunkter,som angivet i programmet,  men kun efter aftale med en instruktør, som så koordinerer det med (“webmaster”), som sætter det på hjemmesiden som en ekstraordinær skydning øverst her på siden.

INSTRUKTØRER
Thylands og  Hannæs jagtforening

Per Poulsen                        22841760           ppoulsen@hotmail.com

Ole Larsen                          20461437            obhl@icloud.com