Rågereguleringen 2020 er nu overstået, Vi håber at det kan gentages igen i 2021 med tilmelding i starten af April.

SE PROGRAMMET 2020 HER

LÆS OGSÅ NEDENSTÅENDE FØR I BEGIVER JER UD PÅ REGULERING

GENERELT:

Hvert år omkring d. 5. Maj starter rågereguleringen i Christiansgave i Thisted. Medlemmerne fra jagtforeningerne i området er inviteret til at deltage.

Mødetid og sted er hver dag fra 06:30 til 09:00, nedenfor Christiansgave på parkeringspladsen ved spejderhuset på Plantagevej. Kommunens mand Benny Kristensen vil møde jer der og fortælle evt. “nye” om reglerne.

Fra 2016 har vi fået tilladelse til at regulere i et nærmere bestemt område ved Kystvejen. Benny Kristensen vil anvise dette til de der skal derned, men alle mødes stadig på Plantagevej ved Christiansgave.

Der vil blive afsat 1 person hver Lørdag, Søndag, Helligdag samt onsdage til “Kystvejen” Benny vil følge med og anvise hvor og hvordan.

Der må nu KUN anvendes våben kaliber .22 og i salonriffel SKAL der bruges “high velocity ” ammunition. Hulspids patroner anbefales, da de ved “høj hastighed”, forventes at splintre ved træf på træernes grene og dermed være “ufarlige” i modsætning til “massive” projektiler der i værste fald bliver afbøjede og dermed stadig kan skade omgivelserne.

Tilmeldingen sker ved den obligatoriske indskydning af salon eller luftrifler der opfylder kravene som anført i parolen. Se parolen HER

Indskydning og tilmelding i Østerild på riffelbanen. Der skal oplyses email og tlf.nr. ved tilmelding ellers kan vi ikke få programmet formidlet ud til deltagerne. Husk det skal også kunne læses hvad der skrives. Hvert år er der problemer med at tyde et par af de tilmeldtes oplysninger.