Rågeregulering

Hvert år omkring d. 5. Maj starter rågereguleringen i Christiansgave i Thisted. Medlemmerne fra jagtforeningerne i området er inviteret til at deltage.

Mødetid og sted er hver dag fra 06:30 til 09:00, nedenfor Christiansgave på parkeringspladsen ved spejderhuset på Plantagevej. Kommunens mand Benny Kristensen vil møde jer der og fortælle evt. “nye” om reglerne.

Fra 2016 har vi fået tilladelse til at regulere i et nærmere bestemt område ved Kystvejen. Benny Kristensen vil anvise dette til de der skal derned, men alle mødes stadig på Plantagevej ved Christiansgave.

Der vil blive afsat 1 person hver Lørdag, Søndag, Helligdag samt onsdage til “Kystvejen” Benny vil følge med og anvise hvor og hvordan

Se også kommunens NYE  PAROLE HER

Der må nu KUN anvendes våben kaliber .22 og i salonriffel SKAL der bruges “high velocity ” ammunition. Hulspids patroner anbefales, da de ved “høj hastighed”, forventes at splintre ved træf på træernes grene og dermed være “ufarlige” i modsætning til “massive” projektiler der i værste fald bliver afbøjede og dermed stadig kan skade omgivelserne.

Tilmeldingen sker ved den obligatoriske indskydning af salon eller luftrifler der opfylder kravene som anført i parolen.

Indskydning og tilmelding i Østerild på riffelbanen. Der skal oplyses email og tlf.nr. ved tilmelding ellers kan vi ikke få programmet formidlet ud til deltagerne. Husk det skal også kunne læses hvad der skrives. Hvert år er der problemer med at tyde et par af de tilmeldtes oplysninger.

Se tiderne for salonriffel indskydning på riffelbanens program, genvej her

Det er meget vigtigt at opgive tlf. nummer og email ved tilmelding så vi kan sende program osv.

Hvis man ikke kan på tildelt dato har man pligt til at finde en afløser eller melde afbud i god tid til Benny Kristensen. Hans tlf nummer står på det tilsendte regulerings skema, som også findes i linket nedenfor.

Se dine tildelte datoer for 2019 HER