Det er nu blevet nødvendigt med et obligatorisk skydeforløb, der indebærer afprøvning /øvning af 5 skydestillinger, for at aflægge riffelprøven. En af jægerforbundets godkendte instruktører skal underskrive en formular på at dettte er opfyldt og dette bevis skal fremvises før riffelprøven kan aflægges.

Vi har afholdt flere riffelskydeforløb i 2023 og der kan  blive arrangeret flere forløb hvis vi får tilmeldinger. Så kom ud af hullerne og meld jer til allerede nu. Max 5 mand pr. forløb.

Tilmelding til Riffelskydeforløb: HER   Skriv “riffelskydeforløb” i “emne

Se riffelprogrammet under aktiviteter “riffelskydning”    HER

Al tilmelding til et “Riffelskydeforløb” skal gå gennem det ovennævnte link  (Thylands jagtforenings bestyrelse) og IKKE gennem tilmelding til de enkelte instruktører.

Prisen pr. person er 250 kr. Som bedes indbetalt på mobilpay 444554 inden deltagelse

Husk Jagtegn, riffel og patroner samt alt hvad i har af skydestokke, jagtstole mm.

Riffelbanen er beliggende på Hjardemålvej 215 , 7700 Thisted. Kør ind på på NFC flugtskydnings område og drej til venstre mod vest ca 300 m.

Se jægerforbundets beskrivelse af “Riffelskydeforløb” samt en lille film HER

En anden film der viser skydestillinger HER

Blanketten til “obligatorisk riffelskydeforløb” findes HER. I SKAL selv selv printe den ud og udfylde med de ønskede oplysninger. Det er denne blanket der skal underskrives af instruktøren og fremvises til riffelprøven. Der er ikke tid til at “nørkle” med dette på instruktionsdagen.

Vi vil i Thylands jagtforening forsøge at samle interesserede aspiranter til riffelprøverne, så vi kan få arrangeret “riffelskydeforløbet” , hvor skydestillingerne demonstreres og afprøves.  Der afgives 5 skud i hver af de 5 skydestillinger og der er ikke krav om træf på målet. Der er plads til 5 på hvert hold og det tager ca 3 timer. Kurset koster 250 kr. som skal betales forud. Deltagerne skal medbringe: Riffel med tilladelse hertil, absolut minimum 25 patroner der passer til riflen (hvis der skal anskydes trænes mm. er 50 patroner absolut min.), høreværn, blanketten som nævnt ovenfor, samt hvad man har af skydestokke, jagtstol, rygsæk og hvad der ellers kan betragtes som relevante hjælpemidler, der må bruges ved riffelprøven. Se her ang. hjælpemidler

Bestilling af riffelprøve hos miljøministeriet HER