Det er nu blevet nødvendigt med et obligatorisk skydeforløb, der indebærer afprøvning /øvning af 5 skydestillinger, for at aflægge riffelprøven. En af jægerforbundets godkendte instruktører skal underskrive en formular på at dettte er opfyldt og dette bevis skal fremvises før riffelprøven kan aflægges.

Tilmelding til Riffelskydeforløb: HER   Skriv “riffelskydeforløb” i “emne

Riffelbanen er beliggende på Hjardemålvej 215 , 7700 Thisted. Kør ind på på NFC flugtskydnings område og drej til venstre mod vest ca 300 m.

FØRSTE “RIFFELSKYDEFORLØB” VAR DEN 27.04 2021  FULDTEGNET,

ANDET “FORLØB” VAR D. 04.05. 2021.  FULDTEGNET

VI LAVER ET EKSTRAORDINÆRT FORLØB D. 08.06 . DER SKAL TILMELDES OG BETALES SENEST D. 05.06 , SE TILMELDING OVENFOR. BETALING TIL MOBILPAY 444554

Se iøvrigt riffelprogrammet her

Se jægerforbundets beskrivelse af “Riffelskydeforløb” HER

Bestilling af riffelprøve HER

Blanketten til “obligatorisk riffelskydeforløb” findes også i ovenstående link til jægerforbundets beskrivelse. I SKAL selv selv printe den ud og udfylde med de ønskede oplysninger. Det er denne blanket der skal underskrives af instruktøren og fremvises til riffelprøven. Der er ikke tid til at “nørkle” med dette på instruktionsdagen, da vi kun har 2 timers effektiv skydetid ifølge miljøreglerne på banen.

Vi vil i Thylands jagtforening forsøge at samle interesserede aspiranter til riffelprøverne, så vi kan få arrangeret “riffelskydeforløbet” , hvor skydestillingerne demonstreres og afprøves.  Der afgives 5 skud i hver af de 5 skydestillinger og der er ikke krav om træf på målet. Der er plads til 6 på hvert hold og det tager ca 3 timer. Kurset koster 250 kr. som skal betales forud. Deltagerne skal medbringe: Riffel med tilladelse hertil, absolut minimum 25 patroner der passer til riflen, høreværn, blanketten som nævnt ovenfor, samt hvad man har af skydestokke, jagtstol, rygsæk og hvad der ellers kan betragtes som relevante hjælpemidler, der må bruges ved riffelprøven. Se her ang. hjælpemidler

Når der er nok (min. 4, maks. 6) tilmeldte til et hold, vil der blive sat en dato på og de tilmeldte vil få en mail vedr. de nærmere omstændigheder. Al tilmelding til et “Riffelskydeforløb” skal gå gennem hjemmesiden (Thylands jagtforenings bestyrelse) og IKKE gennem tilmelding til de enkelte instruktører.

Der er  allerede nu fastlagt riffelprøve på banen i Østerild d.11.09.21, som bestilles på “mit jagten”, dette er IKKE noget Thylands jagtforening har noget med at gøre, udover at vi lægger bane til.