Det er nu blevet nødvendigt med et obligatorisk skydeforløb, der indebærer afprøvning /øvning af 5 skydestillinger, for at aflægge riffelprøven. En af jægerforbundets godkendte instruktører skal underskrive en formular på at dettte er opfyldt og dette bevis skal fremvises før riffelprøven kan aflægges.

Se jægerforbundets beskrivelse af dette HER

Blanketten til “obligatorisk riffelskydeforløb” findes også i ovenstående link. Blanketten skal i selv printe ud og udfylde med de ønskede oplysninger. Det er denne blanket der skal underskrives af instruktøren og fremvises til riffelprøven.

Vi vil i Thylands jagtforening forøge at samle interesserede aspiranter til riffelprøverne, så vi kan få arrangeret  skydedage , hvor skydestillingerne demonstres og afprøves.  Der afgives 5 skud i hver af de 5 skydestillinger og der er ikke krav om træf på målet. Der er plads til 6 på hvert hold.og det tager ca 3 timer,

Der er  allerede nu fastlagt riffelprøve på banen i Østerild d.11.09.21, som bestilles på “mit jagten” og er IKKE noget Thylands jagtforening har noget med at gøre, udover at vi lægger bane til.

Vi vil derfor forsøge at afholde et obligatorisk riffelskydeforløb Lørdag d. 04.09.21 fra 0900 -1600. Der er mulighed for 2 hold af 6 personer til dette, så de første 12 der melder sig, kan forvente en plads. Hvis der er flere der er interesserede, kan der evt. arrangeres noget på en anden dato, men sørg nu for at få jer meldt til, så vi ved hvor mange det drejer sig om.

Tilmelding til karstendissing@gmail.com

Skriv “riffelskydeforløb” i “emne”