Det er nu blevet nødvendigt med et obligatorisk skydeforløb, der indebærer afprøvning /øvning af 5 skydestillinger, for at aflægge riffelprøven. En af jægerforbundets godkendte instruktører skal underskrive en formular på at dettte er opfyldt og dette bevis skal fremvises før riffelprøven kan aflægges.

Tilmelding til Riffelskydeforløb: HER   Skriv “riffelskydeforløb” i “emne

Al tilmelding til et “Riffelskydeforløb” skal gå gennem hjemmesiden (Thylands jagtforenings bestyrelse) og IKKE gennem tilmelding til de enkelte instruktører.

Riffelskydeforløb mandag d. 13.06 kl 17.00 . Instruktør Per Poulsen 22841760.

Der er stadig 2 pladser ledige; så meld jer til. Se alle nødvendige oplysninger nederst på siden.

Prisen pr. person er 250 kr. Som bedes indbetalt på mobilpay 444554 inden deltagelse.

Der kan blive tale om flere “forløb”, hvis vi får nok tilmeldinger.

Riffelbanen er beliggende på Hjardemålvej 215 , 7700 Thisted. Kør ind på på NFC flugtskydnings område og drej til venstre mod vest ca 300 m.

Se iøvrigt riffelprogrammet her

Se jægerforbundets beskrivelse af “Riffelskydeforløb” HER

Bestilling af riffelprøve HER

Blanketten til “obligatorisk riffelskydeforløb” findes også i ovenstående link til jægerforbundets beskrivelse. I SKAL selv selv printe den ud og udfylde med de ønskede oplysninger. Det er denne blanket der skal underskrives af instruktøren og fremvises til riffelprøven. Der er ikke tid til at “nørkle” med dette på instruktionsdagen.

Vi vil i Thylands jagtforening forsøge at samle interesserede aspiranter til riffelprøverne, så vi kan få arrangeret “riffelskydeforløbet” , hvor skydestillingerne demonstreres og afprøves.  Der afgives 5 skud i hver af de 5 skydestillinger og der er ikke krav om træf på målet. Der er plads til 6 på hvert hold og det tager ca 3 timer. Kurset koster 250 kr. som skal betales forud. Deltagerne skal medbringe: Riffel med tilladelse hertil, absolut minimum 25 patroner der passer til riflen, høreværn, blanketten som nævnt ovenfor, samt hvad man har af skydestokke, jagtstol, rygsæk og hvad der ellers kan betragtes som relevante hjælpemidler, der må bruges ved riffelprøven. Se her ang. hjælpemidler