Det er nu blevet nødvendigt med et obligatorisk skydeforløb, der indebærer afprøvning /øvning af 5 skydestillinger, for at aflægge riffelprøven. En af jægerforbundets godkendte instruktører skal underskrive en formular på at dettte er opfyldt og dette bevis skal fremvises før riffelprøven kan aflægges.

Se jægerforbundets beskrivelse af dette HER

Blanketten til “obligatorisk riffelskydeforløb” findes også i ovenstående link. Det er denne blanket der skal udfyldes af instruktøren og fremvises til riffelprøven.

Dette er en bekendtgørelse der først er ustedt pr. d. 19.06.2020 og vi har i jagtforeningen af gode grunde ikke kunnet ikke kunnet lægge skydedage ind til dette på riffelbanen, på det tidspunkt programmet blev lavet.

Riffelinstruktørerne er først pr.d. 03.08 2020 blevet officielt blevet gjort bekendt med dette via mail fra jægerforbundet og alle er så at sige ret overraskede over denne nye bekendtgørelse.

Vi vil i Thylands jagtforening forøge at samle interesserede aspiranter til riffelprøverne, så vi kan få arrangeret  skydedage , hvor skydestillingerne demonstres og afprøves.  Der afgives 5 skud i hver af de 5 skydestillinger og der er ikke krav om træf på målet. Det er som sagt noget helt nyt, så ingen ved helt hvor lang tid det tager, men vi regner med at der kan deltage 6 mand pr. gang og at det ca tager 1- 2 timer.

For at vi kan få dette til at virke, kræver det at vi SNAREST får tilmeldinger fra aspiranter til riffelprøven, så vi kan få fastlagt en dag eller flere hvis nødvendigt. Det vil formodentlig blive på hverdage.

Tilmelding til karstendissing@gmail.com

Skriv “riffelskydeforløb” i “emne”