Den 22. Nov. 2011 blev der igen målt trofæer op og det var som det plejer Brdr.Vestergård der lagde lokaler til og Thisted Jagtforening bidrog med smagsprøver på forskelligt pålæg lavet af kød fra et stykke dåvildt, som Thomas fra forretningen havde fået lov at nedlægge.

Der var stort fremmøde allerede fra kl. 14.

Forhåbningsfulde jægere kom med flotte trofæer, både hjorte og bukke. Enkelte gik herfra med bronze, sølv og guld medaljer på deres trofæ og alle ca. 200 fremmødte var med til at give arrangementet en god stemning, med god snak og gode historier.

Der blev opmålt 98 trofæer, deraf var ca. De 30 af kron då og sikahjorte, der var stærke kronhjorte fra området Hinding, Sårup og Hjardemål, der var blandt andet en 20 ender faldhjort fra Sårupområdet som fik guldmedalje og en god 10 ender hjort fra samme område som kun manglede 1,03 p I at få sølv.

4 Recon der sælger kvalitets vildtkameraer havde i dagens anledning sponsoreret et DLC Edge kamera til en værdi af 2395.- Præmien der var på højkant i et spørgeskema anlagt som natursti blev vundet af 15 årige Michelle Lundbye fra Hjardemål.

Jagtrejseselskabet Field and Forest var også til arrangementet og de fremviste gode tilbud på jagter i bla Polen og Afrika.

Ulrik Holm fra Ranum Jagtforening, havde til lejligheden opstillet en elektronisk elgbane hvor bl.a. Karen Serup fra Thisted Jagtforening viste at hun også her er særdeles velskydende.

Tekst: Ralf Brauner/Søren Viksø/Webmaster

Foto. Ralf Bräuner

Til den svenske bukkepræmiere 16. aug. var Lene sammen med 3 herrer draget ud til deres respektive pladser. Efter endt morgenjagt var Lene som den eneste af de 4 den der kunne fremvise et resultat, nemlig denne flotte seksender som hun fik målt til 103,6 point. Fritz Heje Hansen fra Danmarks Jægerforbund udtalte at den var lidt for snæver til en bronze men flot det var den.

Jimmi Pedersen Hanstholm, kom med en hjort skudt d.4/11 i Hjardemål plantage. Jimmi fortæller at han efter en lille ”morfar” vågnede ved knasen mellem træerne og ud kom hjorten fulgt af hinder og kalve. Endnu før Jimmi havde fået søvnen ud af øjnene sad skuddet, der gjorde at han kunne fremvise dette pragteksemplar til trofæaftenen hos brdr. Vestergaard. Lidt spøgefuldt sagde Lasse Kloster til Jimmi Pedersen, at man siger ellers man ikke komme sovende til noget.

Karen Seerup
Lene Hansen